Ελληνική Γλώσσα


Γλώσσα και εκπαίδευση ώρα μηδέν!

Επειδή πολλά λέγονται και γράφονται για τη γλώσσα και την εκπαίδευση μας από επισήμους και ανεπισήμους, Audiatur et alteta pars (= Ας ακουστεί και η άλλη πλευρά)! Μερικοί χαρακτηρίζουν τη
σημερινή νεοελληνική γλώσσα σαν αναγνώστες ενός μόνο βιβλίου σχετικά με αυτήν. Γι ́ αυτό και εκφράζονται γι ́ αυτήν με υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς. Διαβάστε περισσότερα.



Πολύ συχνά από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά) και από επίσημα πρόσωπα παρατηρείται μια ακατάσχετη κακοποίηση της νεοελληνικής γλώσσας. Τρομάξαμε να ξεφύγουμε από τη Σκύλλα της καθαρεύουσας και κατρακυλήσαμε στη Χάρυβδη της κακοποίησης της γλώσσας μας, με τους διάφορους βαρβαρισμούς... Διαβάστε περισσότερα.



Επειδή συχνά χρησιμοποιούνται οι λέξεις αυτές από πολλούς, άσχετα με τις γνώσεις τους, με λανθασμένη σημασία, θεωρούμε σκόπιμο να διευκρινίσουμε με συντομία τη σωστή σημασία τους. Η πρώτη λέξη χρησιμοποιείται από πολύ νωρίς από τους αρχαίους Έλληνες, αλλά όχι μόνο με την σημερινή σημασία της. Διαβάστε περισσότερα.



Ενώ οι ξένοι εκθειάζουν την ελληνική γλώσσα και προσπαθούν να τη μάθουν σε πάνω από 350 έδρες πανεπιστημίων, εμείς με την ξενομανία μας την περιφρονούμε στη χώρα μας, όπου γεννήθηκε και θαυματούργησε αυτή. Καθημερινά με την εύκολη επικοινωνία έχουν εισαχθεί και εισάγονται πολλές ξένες λέξεις, ιδίως αγγλικές, στη γλώσσα μας. Διαβάστε περισσότερα.



Η ελληνική γλώσσα είναι η αρχαιότερη ομιλούμενη συνεχώς γλώσσα του κόσμου, που μιλιέται χιλιάδες χρόνια και παρ ́ όλες τις επιδρομές αλλοφύλων και αλλογλώσσων έμεινε αλώβητη. Η αρχαιότερη γραπτή μορφή της, που έχει αποκρυπτογραφηθεί, είναι η λεγόμενη γραμμική Β ́, που γραφόταν ήδη από τα 1450 π.Χ. Μάλιστα ο  ́Όμηρος στη Ζ ́ ραψωδία της Ιλιάδας κάνει λόγο για γράμματα σε δίφυλλο τετράδιο-βιβλίο. Διαβάστε περισσότερα.



Όταν προσπαθεί κανείς να μεταδώσει τα μηνύματά του στους άλλους ή δέχεται τα δικά τους με το γλωσσικό όργανο της δημοτικής, δε δυσκολεύεται καθόλου στη χρήση ή στην κατανόηση του λόγου κι έτσι η γλώσσα επιτελεί τον πραγματικό της προορισμό. Με τη δημοτική είναι υποχρεωμένος κανείς να εκφράσει τα διανοήματά του με τρόπο ξεκάθαρο και φυσικό και χωρίς υποκρισία, παραποίηση, παραμόρφωση και επιπολαιότητα. Διαβάστε περισσότερα.



Η γλώσσα αποτελεί ένα βασικό κοινωνικό θεσμό και γεννήθηκε από την έμφυτη ορμή του ανθρώπου να επικοινωνεί και να συνεννοείται με το συνάνθρωπό του. Γι ́αυτό και είναι αυτή το κυριότερο και σπουδαιότερο όργανο του ανθρώπου για συνεννόηση και επικοινωνία με τους άλλους. Και το σκοπό αυτό μπορεί να τον επιτελεί μόνο με μια ζωντανή και φυσική γλώσσα κατανοητή από τους άλλους και όχι μια φτιαχτή και τεχνητή γλώσσα, όπως είναι η δική μας η καθαρεύουσα. Διαβάστε περισσότερα.



Ύστερα από την καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας (νεοελληνικής) στα 1976 ως επίσημης γλώσσας του κράτους και της εκπαίδευσης, την κατάργηση του πολυτονικού συστήματος και την καθιέρωση του μονοτονικού στα 1982, άρχισε από ορισμένους ένας πόλεμος εναντίον αυτών των νόμων. Όλοι όμως αυτοί αγνοούν ότι οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν την κεφαλαιογράμματη γραφή και δε σημείωναν στις λέξεις τόνους και πνεύματα...Διαβάστε περισσότερα.



Οι κακοποιήσεις της κοινής νεοελληνικής γλώσσας ξεκίνησαν συστηματικά από πολιτική σκοπιμότητα ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα (1918), κυρίως από κάποιους δήθεν προοδευτικούς τάχα, για να διαφωτίσουν και να ξυπνήσουν τον απλό λαό, που δεν ήξερε πολλά γράμματα. Αλλά δυστυχώς συνεχίζονται αυτές και μάλιστα με βάναυσο τρόπο με τους βιασμούς της γλώσσας κατά τις τελευταίες δεκαετίες του ίδιου αιώνα ως σήμερα. Διαβάστε περισσότερα.



Καθρέφτης της πνευματικής ανάπτυξης ενός λαού και του επιπέδου των εγγραμμάτων του είναι η σωστή χρήση της γλώσσας του. Θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι σκοπός της γλώσσας είναι να εκφράζονται με σαφήνεια και ακρίβεια οι σκέψεις και τα συναισθήματα του ανθρώπου. Και αυτό επιτυγχάνεται με τη σωστή χρήση των κανόνων της γραμματικής και του συντακτικού της, τη σωστή επιλογή των κατάλληλων λέξεων (κυριολεξία) και την τοποθέτηση των λέξεων στην κατάλληλη θέση μέσα στην πρόταση και την περίοδο του λόγου. Διαβάστε περισσότερα.



Οι γλωσσικές κακοποιήσεις, που κυριαρχούν σήμερα στην προφορική και γραπτή νεοελληνική γλώσσα, έχουν φτάσει σε βαθμό αδικαιολόγητο, σαν να μαθαίνουν μερικοί τώρα τα ελληνικά. Παρ’ όλο που η δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσιο- Λύκειο) έχει επεκταθεί και έχει γενικευτεί και έχει γεμίσει η χώρα μας από πτυχιούχους, εν τούτοις ορισμένοι, ακόμη και με πτυχία πανεπιστημιακά, μιλούν και γράφουν, όπως τους αρέσει, περιφρονώντας τους κανόνες της σημερινής κοινής νεοελληνικής γλώσσας. Διαβάστε περισσότερα.



Πώς αντιμετωπίζουμε εμείς οι Έλληνες τη γλώσσα μας και την ιστορία μας;

Να τι γράφει για τον ελληνισμό και την ελληνική γλώσσα μία Κροάτισσα φιλόλογος, η Κοραλία Τσέρκοβιτς! Η Ελληνική παρουσία στην Κροατία ήταν αιώνια και θα ήθελα να τη δείξω σε μερικά μόνο σημεία. Όλον τον κόλπο μεταξύ των σημερινών κροατικών και ιταλικών ακτών οι αρχαίοι Έλληνες την ονόμαζαν Ιόνιο, ενώ η νεότερη ονομασία Αδριατική προέρχεται από το όνομα ενός ετρουσκικού οικισμού Αδρία, βόρεια από τις εκβολές του ποταμού Ηριδανού...Διαβάστε περισσότερα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου